ЗДО №5, ”Дзвіночок”, Жашків
Жашківський район, Черкаська область

Наш психолог

 

      Практичний психолог нашого закладу:

Завада Раїса Петрівна.

Має вищу педагогічну освіту та кваліфікаційну категорію "спеціаліст першої категорії". Стаж роботи понад 13 років.

У своїй роботі практичний психолог важливе місце відводить розвитку емоційно-вольової та інтелектуально - розумової  сферам. На заняттях використовує методики з розвитку емоцій, сенсорно - моторних навичок та ряд арт терапевтичних технік.

Життєве кредо:

"Приводом моєї гордості є слабкі діти, яким я хоч трішечки допомогла стати сильнішими..."

Наша мета полягає не в тому, щоб стати необхідним
 дітям, а, навпаки, в тому, щоб допомогти їм навчитися,
якомога швидше, не потребувати нашої допомоги
К. Конраді

Не можна вимагати від дитини неможливого -

до певного рівня і до певного кола знань різні діти йдуть по різному.

В.О.Сухомлинський

20.02.2020р. в рамках методоб'єднання практичних психологів дитячих садків Жашківської міської громади відбувся семінар - тренінг на який були запрошені вихователі ЗДО.

Тема семінару - тренінгу :

«Ненасильницька комунікація, як запорука успіху в безконфліктному спілкуванні»

Мета:

  • Підвищити рівень знань учасників щодо емоційного інтелекту;
  • Навчити ліпше розуміти й регулювати власний емоційний стан;
  • Розширити знання учасників щодо ефективних методів спілкування;
  • Ознайомити з методом ненасильницького спілкування;
  • Мотивувати учасників до його використання в повсякденному житті;
  • Сприяти розумінню взаємозв’язку почуттів і потреб, вибору ефективних стратегій їх реалізації;
  • Запобігати емоційному вигоранню.

Завдання:

  • Розкрити суть понять « емоційний інтелект», «емоційна компетентність», «ненасильницька комунікація»;
  • Сформувати ставлення до емоцій та почуттів як до життєвих цінностей;
  • Пропрацювати навички самопізнання та саморегуляції;
  • Зняти психоемоційне напруження.

         

Тривалість – 2 год 50 хв

№ з/п

Частина роботи

I

Організаційна частина

1.1

Вступне слово

1.2

Повідомлення теми та мети зустрічі

1.3

Правила роботи в групі

1.4

Створення комфортного середовища для роботи

  1. Вправа «Знайомство»
  2. Вправа «Дерево очікувань»
  3. Вправа «Емоційний термометр»

II

Основна частина

2.1

Мозковий штурм «Емоції – це …»

2.2

Виступ ведучого «Емоції та емоційний інтелект»

2.3

Вправа «Що робити з негативними емоціями»

2.4

Мозковий штурм «Ефективне спілкування»

2.5

Мінілекція «Метод ненасильницького спілкування»

2.6

Вправа «Спостереження чи оцінка»

2.7

Вправа « Розділи емоції»

2.8

Вправа « Чарівна країна почуттів»

III

Заключна частина

3.1

Рефлексія.

3.2

Підбиття підсумків.

 

27 січня в тісній співпраці практичного психолога ЗДО №5 «Дзвіночок»  та вихователя Білінської Алли Іванівни було проведено заняття для дітей середньої групи:

«Країна емоцій».

Під час заняття діти мали змогу розширити уявлення про ряд основних емоцій. Розвивати навички саморегуляції, дрібної моторики. Розвивати емпатію, уміння розуміти емоційні стани людини, її переживання. Вміти бути спостережливими щодо оточуючих людей. Визначати по можливості причини їх смутку, поганого настрою. Викликати у дітей потребу покращити самопочуття ровесника чи дорослого, розраяти смуток, допомогти у вирішенні якоїсь справи, втішити. Вчити навичкам самоаналізу, розуміння власного внутрішнього стану, а звідси і переживань оточуючих. Вчитися контролювати власний емоційний стан.

Хід заняття:

№ з/п

Назва вправи

Мета та завдання

Хід роботи

1

Вправа «Привітання» Встановити між учасниками групи дружні, довірливі взаємини; вчити розпізнавати і виражати емоцію радості Передавати іграшку сонечко почергово один одному та посміхаючись говорити гарні слова  побажання

2

Вправа «Знайомство з гномиками» Навчити дітей розпізнавати та аналізувати власні емоції «Подорож до чарівного лісу» ( розповідь про гноміків та різні емоції, що формують їх характери, поведінку, тип та стан життя)

3

Вправа                «Абетка настрою» Навчити розуміти емоційний стан інших (оточуючого середовища)

Показ піктограм емоцій

та катринок (люди, тварини, птахи, явища природи)

4

Вправа                «Сонечко та дощик» Розвивати стан врівноваженості  та спокою. Вчити виявляти протилежні відчуття.

Н – д: на «сонечко» - емітуємо піктограму радості;

на «дощик» - суму…

5

Вправа «Дзеркало» Вчити копіювати за допомогою міміки обличчя емоційний стан інших людей та за допомогою пантоніми – поведінку. Одна половина дітей – дзеркала, інші – різні звірята. Звірята показують рухи, дзеркала – відображають їх рухи та емоції.

6

Вправа                «Дерево емоцій» Вчити зображати за допомогою олівців різні емоції. Розвивати вміння зосереджуватись на власних емоційних відчуттях та зображати їх в кольровій гаммі Арт терапія « Яблуко настрою»
 

 

17 січня був проведений психологічний тренінг для вихователів на тему:

"Профілактика стресостійкості".

                                                                                                                                                                                              Під час тренінгу фахівці ЗДО№5 "Дзвіночок"мали змогу

1). створити позитивну "Я концепцію";

2). переосмислити свої професійні установки; професійно - особистісні риси та способи практичної діяльності;

3). аналізувати і осмислювати різні аспекти професійної діяльності;

4). розвивати ретроспективну, перспективну, ситуативну рефлексію.

В ході роботи були використані ряд вправ:

1). Вправа "Тандем"

мета: прислухатися до своїх відчуттів та з'ясувати, як вони почуваються фізично та емоційно на даний момент.

2). Вправа "Тематичний малюнок"

мета: створення психологічного малюнка "Я на роботі".

3). Вправа "Професійні досягнення"

мета: обмін досвідом (найбільш успішні ситуації під час спілкування з вихованцями, колегами, батьками.

4). Вправа "Професійні помилки"

мета: обмін інформацією (з'ясовуємо причини виникнення допущених професійних помилок й аналізуємо наслідки).

5). Вправа " Прогноз"

мета: обмін професійними  планами на майбутнє.

На завершення вихователям було в індивідуальному порядку запропоновано на самостійний аналіз 

ТЕСТ " ЧИ СХИЛЬНИЙ Я ДО СТРЕСУ" з подальшим обговоренням (за потреби) результатів з психологом закладу.

 

Заняття з розвитку сенсорно-моторних навичок, з використанням арт терапевтичних технік:    

- гудзикотерапія; 

- камінцева терапія;

- ігротерапія; 

- з використанням різних геометричних фігур.

Дані вправи використовуються відповідно до індивідуального підбору відносно дитини, її інтелектуально-мовленнєвого розвитку.

      

Заняття з емоційно-вольової сфери розвитку для дітей дошкільного віку.

Тема: "Країна емоцій" (середня група).

Ознайомлення дітей середньої групи з такими основними емоціями як: радість, смуток, образа, гнів. На заняттях діти мають змогу розіграти мімічно задані емоції. Вчаться розпізнавати дані емоції на прикладі емоцій людей( дітей), явищ природи, тварин.

                  

Логін: *

Пароль: *