Ми вчимося малювати і не тільки...
Ранній вік - це період адаптації малят до дитячого садка і до його працівників. Вихователь поступово починає знайомити малят із світом прекрасного, навчає володіти навичками, які в майбутньому житті будуть необхідними. У ранньому дитинстві закладаються основи всього подальшого розвитку людини.
Важливу роль у цій ситуації відіграє дорослий, його поведінка, ставлення до перших спроб дитини в оволодінні простором. Похвала дорослих, їх радісна підтримка спонукає дитину при паданні підніматися і знову крокувати. Досить швидко вона починає отримувати задоволення від того, що робить зі своїм тілом. Щоденні вправи зумовлюють вдосконалення ходьби, розвиток рухового апарату. Вони все менше падають, впевненіше ідуть до мети, але їх рухи ще довго залишаються недостатньо координованими.
Дитина в цьому віці, за словами JI. Виготського, перебуває у світі речей і предметів, у своєрідному їх «силовому полі». Кожен предмет спонукає дитину доторкнутися до нього, взяти в руки або, навпаки, не торкатися його. Сходи ваблять дитину, щоб ходити по них; двері - щоб їх зачиняти і відчиняти; дзвіночок - щоб дзвонити; коробочка - щоб закрити і відкрити; кругла кулька - щоб котити. Кожна річ заряджена для дитини в цій ситуації афективною силою, яка притягує або відштовхує, і, відповідно, спонукає (спрямовує) її до діяльності.
1-3-річний малюк, захоплений предметом, не може від нього відволіктися. Заглиблений у предметну дію, він не бачить, що за предметом завжди фігурує дорослий, який створює предмети певного призначення, володіє способами їх використання. Малюк не може самостійно пізнати функції предметів, оскільки їхні фізичні властивості прямо не вказують, як їх потрібно використовувати. Тільки дорослий може підказати способи використання предметів. У цьому полягають суперечності соціальної ситуації розвитку в ранньому дитинстві.
Дитина виконує індивідуальну дію відповідно до заданого дорослим зразка, інакше вона не зможе досягти правильного результату. Тому провідною для неї стає предметна діяльність, а ситуативно-ділове спілкування - засобом її здійснення. Предметна діяльність спрямована на оволодіння дитиною призначенням предметів, уміння дія- і п :і ними відповідно до закладених у них функцій.
На занятті з образотворчої діяльності на тему: "Клубочок для котика", вихователь Бедрій Тетяна Василівна вчила дітей раннього віку тримати кольоровий олівець, орієнтуватися на аркуші паперу. Діткам дуже сподобалось малювати клубочок для котика, який до них завітав на заняття і спостерігав за їхньою роботою.
Кішки в гості завітали
І маляток розважали,
Всі клубочки розмотали,
Що їм дітки малювали.
(Т.В.Бедрій)